mandag 31. januar 2011

Fargeglede og neste jul






Jeg gleder meg til neste jul allerede, jeg!
Julekalenderen som jeg har drevet å sydd på i de siste er endelig ferdig hihi! Posene er store nok til å ha to pakker i og  er laget av yndlingsstoffene mine!
Nå må jeg bare finne en løsning på hvordan jeg skal henge den! 


Fant disse firkantene på loppis en gang, de er av tre med figurer eller tall og de er helt perfekt for julekalenderen.


Hver januar pleier jeg å gå en runde i butikkene på jakt etter det jeg kaller "kvalitetsjulepynt" dvs julepynt som er så dyr at jeg ikke har mot til å kjøpe når det er vanlig pris på det... Dette er det jeg kom hjem med denne gangen, veldig fornøyd med den rosa kulen fra kremmerhuset!



Julekalenderen i fjor var laget med origamipapir!
Ellers gleder jeg meg til å vise mitt nye bruktfunn...men først må jeg få den hjem...hihi.

Ha en god uke kjære dere!



10 kommentarer:

  1. Lekkert !
    Digger de tallene da - for ett funn !!

    SvarSlett
  2. Så masse lekre saker! Blir en herlig julekalender i desember, ja!

    Nydelige julepynter du har funnet! Jeg bruker å se meg ut ting før jul som jeg kunne tenkt meg, men som jeg synes er for dyre, og så prøver jeg å gjøre noen kupp i romjula, hvis det høver sånn at jeg skal på den butikken igjen... =0)

    Klem,
    Aud

    SvarSlett
  3. Så fine!

    Tenk å være "ferdig" med adventskalenderen bare en måned etter jul - heilt utrolig effektivt!

    SvarSlett
  4. Så flotte poser, gleder meg til å se kalenderen om 10 mnd.....

    Jeg òg pleier å kjøpe julepynt som jeg synes egentlig er for dyr, på salg etter jul. Men har av og til glemt det bort, og blitt positiv overraska når pynten tas frem.

    Fin uke til deg, klem ann helen.

    SvarSlett
  5. Utrolig kult med den pose julekalenderen. Den ideen må jeg huske til jul. Selv jeg må da greie å sy den (håper jeg). Bra tips :)

    SvarSlett
  6. Så fantastisk flott julekalenderen ble! Og den i origami fra i fjor også. Lager du ny hvert år?

    SvarSlett
  7. Så fiiine poser du har sydd! :)

    SvarSlett
  8. Hei, hei Henriette :) Jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har sydd julekalenderen før jula, men jeg skal bruke den julekalenderen resten av livet (tror jeg:-) Super fin! Ha en fin fin kveld!

    SvarSlett
  9. Ojojoj, for noen lekre kalenderposer!Jeg elsker stoffene!Det med gule og oransje epler er jo helt himmelsk, jeg dåner...Du er flink altså, og så mye fine stoffer du har.
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  10. Det blir en flott kalender! Kult med mønstermiks, og de posene er jo utrolig praktiske, da!

    SvarSlett