torsdag 17. mars 2011

Soverommet mitt!



 Til motsetning fra resten av huset har soverommet en mer romantisk stil, men med en liten "touch" av retro... Soverommet var det første rommet vi innredet etter at vi kjøpte huset.


 Det hele begynte da jeg fant denne blomstrete tapeten, som jeg fant i en butikk som skulle stenge. De solgte denne for 100 kroner rullen. Jeg ble helt forelska i tapeten og prøvde å samle ting som passet sammen.

 Så dro jeg en tur til Italia, hvor jeg selvfølgelig måtte svinge innom et bruktmarked... Der fant jeg disse lampene i porselen.



Sengeenden kom fra en gammel brun seng som jeg fant på loppis for en billig penge, og som dessverre var ødelagt. Derfor kjøpte jeg bare enden, og malte den hvit. 


Sengetøyet er selvfølgelig fra loppis, jeg liker å blande forskjellige mønstre, så jeg har aldri to like sengetøy. Det nederste stoffet, med blomstermotiv, er fra nettbutikken. I love it!


På rommet har vi satt opp disse klassisk inspirerte isoporlistene fra Maxbo. Det tok mye lengre tid enn vi trodde å sette opp disse!




Den siste pyntetingen som kom inn på soverommet var disse fine danske platene fra Bjørn Wiimblads som jeg kjøpte fra Kasparas . Love love love it!
Ønsker dere en romantisk uke!

11 kommentarer:

  1. Hei du! Her var det jammen masse flott, - jeg liker alt du har vist fram! Men må serlig framheve to ting: stoffet som du selger i nettbutikken din, og som lå på senga, eeelsker jeg også!!! Og på nattbordet ditt, - den grønne, lave flaska... står det LUD på den? I såfal er den veldig lik en jeg husker fra min barndom hjemme hos mor og far...:)

    SvarSlett
  2. For et utrolig koselig soverom. Nå ble jeg inspirert til å tørre å kombinere mer i mønstre og farger...Det må være deilig og avslappende å sove i slike omgivelser:-)

    SvarSlett
  3. Så koselig soverom og definitivt en herlig touch av retro - endel faktisk når du "ser oss rundt".

    Tusen takk for din hyggelige kommentar på bloggen min, det varmet liksom litt at du tok turen innom og la igjen en sånn koselig kommentar. Javisst, har jeg mye stoffer, du skjønner kanskje hvorfor min kjære ønsker å gi meg "kjøpestopp", iallfall før flytting... Og akkurat nå ønsker jeg meg litt flere våkne timer i døgnet slik at jeg kan lage litt av alle disse fine fargene og møsntrene...

    Så vil jeg bare avslutte og si at jeg liker godt å lese bloggen din - du har god smak og fine innlegg!

    Snart god helg!

    SvarSlett
  4. Härliga retrotyger i sängen! Själv klippar jag ju sönder och syr av varenda retrolakan jag kommer över. Men man kanske skulle spara något nån gång och faktikst använda det i sängen, som du gör.

    Ha en härlig fredag och helg!

    SvarSlett
  5. Hærlig soverom! Elsker sengetøyet ditt, og lampene var veldig søte.
    Ha en riktig fin helg!
    Klem

    SvarSlett
  6. Jeg blir glad av å se på hjemmet ditt! Fantastisk flott, fargerikt og så personlig. Det liker jeg!

    SvarSlett
  7. Koselig soverom med mange spennende detaljer.

    Fin helg til deg og dine, klem ann helen.

    SvarSlett
  8. Så fint!
    Liker det litt sånn romantsik retro :)

    SvarSlett
  9. Så nydelig soverom, koseligste jeg har sett på lenge. Ha en finfin uke, klem Wilhelmine

    SvarSlett
  10. lindo seu quarto..parabens e abraços desde Brasil

    SvarSlett